LECZENIE NADPOTLIWOŚCI TOKSYNĄ BOTULINOWĄ

Pozwól nam zadbać o swój komfort. Dzięki skutecznym zabiegom z wykorzystaniem toksyny
botulinowej przywrócimy Ci pewność siebie i wyeliminujemy Twój problem.

Leczenie nadpotliwości toksyną botulinową

Leczenie nadpotliwości toksyną botulinową to obecnie najskuteczniejsza metoda, dzięki której możemy na określony czas zniwelować tę dolegliwość. Jest ona stosowana w przypadku miejscowego nadmiernego pocenia – stóp, pach czy dłoni – które utrudnia codzienne funkcjonowanie. Dzięki iniekcjom mamy pewność, że nasza przypadłość zostanie opanowana. Co istotne botoks jest substancją naturalną – od lat stosowaną w medycynie estetycznej. Preparat uzyskuje się z bakterii – laseczki jadu kiełbasianego – poprzez precyzyjne oczyszczenie jej białek.

PRZYCZYNY NADPOTLIWOŚCI

Wśród przyczyn wystąpienia nadpotliwości można wymienić szereg dolegliwości, takich jak choćby zaburzenia hormonalne, nadczynność tarczycy czy cukrzyca. Może być ona spowodowana także długotrwałym zetknięciem z sytuacjami stresogennymi, ale również tak prozaicznymi czynnikami jak: intensywne uprawianie sportu, gwałtowna zmiana temperatury czy picie alkoholu. Ważne jest, aby określić jej przyczynę. Tak aby poza stosowaniem iniekcji z botoksem, podjąć próbę leczenia lub zniwelowania ekspozycji na dany czynnik czy bodziec.

EFEKTY TERAPII

Warto wiedzieć, że leczenie nadpotliwości toksyną botulinową przynosi znakomity efekt, ale jest on ograniczony do okresu od kilku miesięcy do około roku. Działanie botoksu opiera się na czasowej blokadzie zakończeń nerwowych odpowiedzialnych za nadaktywność gruczołów potowych. Jednak organizm ludzki po pewnym czasie odbudowuje te zakończenia, co oznacza, że zabieg należy powtórzyć, by móc cieszyć się stale suchą skórą w problematycznych obszarach. Pierwsze rezultaty poddania się procedurze zabiegowej będzie można zauważyć kilka dni po zabiegu. Natomiast czas ich utrzymywania się zależy od jednostkowej reakcji organizmu na botoks.

PRZEBIEG PROCEDURY ZABIEGOWEJ

Leczenie nadpotliwości toksyną botulinową polega na wykonaniu delikatnych nakłuć skóry na danym obszarze zabiegowym i zaaplikowaniu preparatu. Lekarz wykonuje kilkanaście iniekcji – ich liczba zazwyczaj oscyluje w granicy od 10 do 15. Dzięki małym, około centymetrowym odstępom, pokrywa całą powierzchnię skóry dłoni, stóp czy pach.

WSKAZANIA POZABIEGOWE

Zabieg nie wymaga rekonwalescencji, ale należy przestrzegać określonych zaleceń po poddaniu się tej procedurze. Przez dobę trzeba unikać aktywności fizycznej oraz spożywania alkoholu. Danego miejsca nie wolno przegrzewać – zatem przez minimum 2 tygodnie niewskazane jest korzystanie z gorących kąpieli czy sauny oraz opalanie. Procedura może skutkować wystąpieniem miejscowego obrzęku lub zasinienia – co jest naturalnym procesem.

REKOMENDOWANA LICZBA ZABIEGÓW

Aby terapia była w pełni skuteczna, należy wykonywać zabiegi po ustąpieniu działania toksyny botulinowej, czyli co kilka lub kilkanaście miesięcy.

PRZECIWWSKAZANIA

Do przeciwwskazań można zaliczyć nadwrażliwość na botoks oraz takie zaburzenia i choroby jak:

• schorzenia neurologiczne,
  • infekcje skórne,
  • problemy sercowo-naczyniowe,
  • problemy z krzepliwością krwi.

Nie wykonuje się zabiegów u kobiet w ciąży oraz w okresie karmienia. Minimum tydzień przed poddaniem się procedurze należy odstawić niektóre leki, np. tetracyklinę, cyklosporynę, aminoglikozydy, linkomycynę.

Czas trwania zabiegu

Zabieg trwa zazwyczaj od kilku minut do pół godziny.