DErmatologia

Zapoznaj się z naszą ofertą z zakresu dermatologii. W Pure Clinic wiemy, że piękna skóra to przede wszystkim zdrowa skóra, przygotowana na dalsze zabiegi z branży beauty.

Dermatologia

Dermatolog to lekarz, który – generalnie mówiąc – zajmuje się leczeniem skóry. Dermatologia to dziedzina koncentrująca się na diagnostyce oraz leczeniu schorzeń skóry oraz jej tak zwanych przydatków – czyli paznokci, włosów i gruczołów (łojowych i potowych). Ponadto ukierunkowana jest na choroby ogólnoustrojowe manifestujące się na skórze – takie jak np. nowotwory. Warto również wiedzieć, że każdy specjalista dermatolog jest również wenerologiem. Oznacza to, że zajmuje się także diagnostyką i leczeniem chorób przenoszonych drogą płciową, o różnej etiologii: bakteryjnych, grzybiczych, zapalnych, wirusowych oraz związanych z pasożytami.

Dodatkowo dermatolog to lekarz, do którego udajemy się z problemami uczuleniowymi – występującą na skórze wysypką, pokrzywką, egzemą, świądem, zaczerwienieniem, pękaniem jej powierzchni. To właśnie ten specjalista wdraża odpowiednie leczenie przyczynowe – tak aby zneutralizować skutki odpowiedzi organizmu na zetknięcie z alergenem.

BADANIE DERMATOLOGICZNE

Podczas wizyty dermatolog przeprowadza z Pacjentem wywiad na temat jego ogólnego stanu zdrowia oraz potencjalnie przyjmowanych leków. Następnie przystępuje do badania zmian skórnych.  Najczęściej są to zwykłe oględziny, ale w przypadku wystąpienia niepokojących zmian używany jest przez niego dermatoskop – proste urządzenie działąjące jak lupa. Dzięki jego wykorzystaniu lekarz jest w stanie szczegółowo obejrzeć daną zmianę i wdrożyć odpowiednie leczenie. Jest on wykorzystywany także w leczeniu łysienia – bowiem pozwala na dokładną ocenę skóry głowy oraz włosów.

SKIEROWANIE DO KOLEJNEGO SPECJALISTY

Dermatolog może również skierować Pacjenta na dokładne badania – np. mikrobiologiczne przy podejrzeniu grzybicy czy wymaz w przypadku chorób bakteryjnych. Z kolei w przypadku wystąpienia zmian o potencjalnym podłożu alergicznym może także zalecić wykonanie testów skórnych lub z krwi oraz skierować nas do alergologa.

LECZONE SCHORZENIA

Najczęściej występujące schorzenia, których leczeniem zajmuje się dermatolog, to przede wszystkim:

• choroby bakteryjne i hormonalne: trądzik (młodzieńczy, hormonalny, różowaty),
  • choroby pasożytnicze: świerzb, wszawica,
  • choroby autoimmunologiczne: bielactwo nabyte, atopowe zapalenie skóry, łysienie plackowate, egzema,
  • choroby grzybicze: grzybica skóry gładkiej, skóry owłosionej oraz paznokci,
  • choroby weneryczne: opryszczka narządów płciowych, kłykciny kończyste,
  • zmiany barwnikowe (melasma, znamiona) oraz fotodermatoza.

Dodatkowo do dermatologa warto zgłosić się w przypadku nadmiernego wypadania włosów oraz typowych oznak łysienia. Odpowiednia terapia (mezoterapia) może wstrzymać ten proces i pobudzić skórę oraz mieszki włosowe do regeneracji.

Jeśli cierpisz na któryś z wymienionych problemów, zapraszamy serdecznie na konsultacje do naszej kliniki. W Pure Clinic dbamy o Państwa holistycznie – nie tylko o aspekty estetyczne, ale przede wszystkim o Wasze zdrowie. Dzięki temu mamy pewność, że promujemy ideę, jaką jest zdrowe piękno.